Røveri på åben gade

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

Anonym

Det var i Malmö. Jeg havde været til en arrangement i Tango paladset, og var på vej tilbage til min logi, ca. 1 km. derfra, med min taske over skulderen. Det var kl 2 om natten. Vejen var ganske stor, og der kørte nogle biler. Stedet var overhoved ikke et øde, og jeg kunne også se folk som gik længere ned på gaden.

Pludseligt, var der nogen bag mig som greb i min taske. Jeg tog også fat i den og begyndt at hive i den, samtidig som jeg skreg højt! Jeg var meget vred! Ikke skulle han have min taske som med bl.a. to par dyre tangosko! Desværre, var han stærkere end mig, jeg væltede og han lykkedes at trække min taske fra mig og løb væk.

Der hurtigt kom en pige cyklende som havde set det hele ske på afstande, og hun ringede politiet og tog sig af mig. Jeg var så klart ganske chokeret. Der kom en politi med hund, men han fandt ingen spor af gerningsmanden, fordi det regnede. Og lidt senere kom nogle andre politi som afhørt mig, og kørt mig til min logi.

Jeg havde ondt i lysken bagefter, fordi jeg havde formentlig strækket et eller andet da jeg faldt og gerningsmanden trak i mig. Jeg gik til min læge, og fik en henvisning til psykolog, men det virkede så uoverskueligt at finde en, som kun give mig en tid i den nær fremtid.

En veninde hjælp mig kom i kontakt med en Body SDS behandler som kunne give mig en tid den næste dag. Han gav mig massage og andet behandling, som hjælpe mig til at komme over det psykisk chok ret hurtigt.

Den desperat tyv var ikke heldig. Der var ingen penge i tasken, jeg havde brugt alt det svenske penge jeg havde vekslet, og bortset fra skoene, var der kun en gammeldags telefon og to kreditkort i tasken, og dem fik jeg hurtigt afspærret. Danske penge, min iPhone og mit pas havde jeg heldigvis efterladt på min logi.

De kloge har nu fortalt mig at jeg skulle have givet slip i tasken med det samme, fordi tyven kunne har haft en knive eller værre, men jeg reagerede instinktivt og holdt fast in den. Jeg har nok været meget heldigt.

#791 Svar

Invicto
    Keymaster

Kære Swedeofile,

Tusind tak for dit indlæg, og for at dele din historie. Din historie vidner om at selv et “simpelt” tyveri, kan være meget grænseoverskridende, ubehageligt og sætte sig som et chok i éns krop og sind. Den vidner også om at der er mange måder man kan få hjælp på – og vi er glade for at en Body SDS behandler har kunne være med til at hjælpe dig videre.

Mange hilsner
    Offerforum

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
Svar til: Røveri på åben gade
Dine informationer: